Walsdorf, Luxemburg - Reisverslag uit Walsdorf, Luxemburg van Dirk Willem Kwant - WaarBenJij.nu Walsdorf, Luxemburg - Reisverslag uit Walsdorf, Luxemburg van Dirk Willem Kwant - WaarBenJij.nu

Walsdorf, Luxemburg

Door: Dickie

Blijf op de hoogte en volg Dirk Willem

05 Juli 2009 | Luxemburg, Walsdorf

Vandaag is het dan zover. Op de dag dat ook de Tour de France zijn begin kent, begin ik met mijn Tour de Europe. Na de afgelopen dagen nog druk in de weer te zijn geweest met de vrachtwagen, stond de wekker vanochtend weer op 7uur. Alles was al wel bij elkaar geraapt, maar de auto moest nog wel worden ingepakt. Gelukkig was dit snel geklaard en stapte ik om 8:15 in de auto voor de eerste etappe. Aan tijdrijden doe ik niet, dus ben ik vol goede moed op mijn eigen tempo richting het zuiden gegaan. Inmiddels ken ik al aardig wat mensen, dus het is niet zo’n heel raar idee dat ik bekenden tegenkom. En jahoor, op de Ijsselbrug in Zwolle zie ik een bekende auto rijden, de fam. Schiebaan. Wat een toeval! (hé Evelien ;) ) Maargoed tijd voor een kop koffie hadden zowel zij als ik niet, dus bleven we lekker doorrijden richting Luxemburg. Dat kopje koffie komt later deze vakantie nog wel :P.

Gelukkig viel het reuze mee met de vakantiedrukte richting het zuiden. Tot mijn verbazing kwam ik zelfs meer caravans tegen die van zuid naar noord reden dan andersom. Het enige stukje vertraging had ik bij de inmiddels beruchte ‘tunnels’ van Roermond, maar ook dat verliep vlotjes. Voor de verandering waren deze namelijk een keertje niet afgesloten.
4 Uur na vertrek reed ik het land uit bij Maastricht. Het saaie gedeelte van de reis was achter de rug. Nu restte mij niets minder dan heuvels en bergen. Wat een genot ook om op een Belgische snelweg te rijden (ahum) Verschrikkelijk zeg! Een gemiddeld bospad in Canada ligt er beter bij. Weer een uurtje later reed ik het Groothertogdom Luxemburg binnen. En wat doe je dan als eerst? Juist ja, je auto volgooien met diesel. Na dit gedaan te hebben vervolgde ik mijn weg. Via de toeristische route door het Ourthe dal reed ik Vianden binnen. Vianden is bekend om zijn beroemde burcht die hoog boven het staatje uitsteekt. Wellicht zal Luther deze burcht hebben bedoeld in zijn lied: ‘Een vaste burcht is onze God’. Hier heb ik dan ook een paar mooie foto’s van kunnen maken.

Vlakbij Vianden ligt het boerengehucht Walsdorf. In het nabijgelegen dal ligt de gelijknamige camping van Beter-uit Reizen, beheerd door Jan Maarten en Marja van Dijk. Dit echtpaar is 2 jaar lang mijn teamleiding geweest op de Beter-uit camping in het zuid-Duitse Beierse Woud. Ik heb daar veel van ze geleerd. Het leek me dan ook leuk om ze weer een te spreken. Vandaar dit weekend hier in Luxemburg. Na een hartelijke begroeting kon ik zelf een plekje gaan uitzoeken op de camping. Uiteindelijk is het een plaats met schaduw op het heetste moment van de dag geworden gezellig tussen vele andere kampeerders.
Nu kon ik bezig met het voor de eerste keer in zijn geheel opzetten van het tentje waar ik het een weekje mee moet doen. Het ging nog niet zo snel als gewest, maargoed, het weer was mooi. In de 30 graden maarliefst! Dit heeft natuurlijk wel als resultaat dat mijn schouders alweer aardig rood zijn gekleurd.
Uiteindelijk is het gelukt en een volgende keer hoop ik het dan ook sneller te doen.
Na nog wat boodschappen te hebben gedaan in Diekirch heb ik mijn potje gekookt op een gasbrandertje. Een leuke ervaring moet ik zeggen :). ’s Avonds heerlijk getafeltennist en bijgepraat met de familie van Dijk. Tegen een uur of 23.30 ging het lichtje ook bij mij uit.

Vandaag is het zondag. Een welverdiende rustdag. Mijn voorlopig laatste dag uitslapen. De volgende keer zal dit wellicht kunnen tijdens een weekendje op de Beter-uit camping in Duitsland. Als ik daar de kans voor krijg… Vanaf morgen is het elke dag vroeg op staan om alles weer in te pakken en honderden kilometers te rijden. Vandaag dus niet. Om 10.30 stond er een kerkdienst gepland in een leuk kerkje in Fouhren. Uit ervaring kan ik zeggen dat dit altijd de kerkdiensten van het jaar zijn. Niks geen kerkmuurtjes, maar met zijn allen aanwezig kunnen zijn voor God! Ik heb er dan ook weer van genoten!
Na de dienst was er gelegenheid koffie te drinken op het terras. Na dit gedaan te hebben, ben ik verscheidene rondjes gaan lopen om wat foto’s te maken van de camping. Even later werd ik meegevraagd om even een rondje te gaan lopen. Samen met het team wat daar aanwezig was. Erg gezellig! Zo leer je mensen toch beetje kennen. Ik heb vaak moeite om in het begin een contact te leggen, maar als het er eenmaal is, gaat het me gelukkig gemakkelijk af. Het was inmiddels ook wat gaan sputteren, maar zoals wel vaker, na regen komt zonneschijn :D! We hebben dan ook heerlijk op het terras van de camping gezeten. De temperatuur was inmiddels wederom opgelopen tot minstens 30 graden. Wanneer ik nu al zou thuiskomen, heb ik al een kleur alsof ik 4 week ben weggeweest ;). Door de gezelligheid vloog te tijd om. ’s Avonds was ik uitgenodigd door Jan Maarten & Marja om bij hun een hapje mee te eten. Dit was niet alleen leuk, maar het scheelde mij ook weer een keertje koken. Tegen 19u ben ik nog even wat spullen op gaan ruimen en zijn we wederom naar Fouhren gegaan, om daar de sing-in mee te maken. Ook iets waar ik bij Beter-uit altijd graag naar uitzie. De meest mooi liederen komen dan vaak voorbij.

Tegen 21uur waren we weer op de camping en ben ik nog even wezen volleyballen. Een soort training op de komende weken zeg maar ;). Maar toch… eerlijk is eerlijk… er gaat niets boven volleyballen op de camping in het Beierse Woud!
Om 23uur was het alweer stil op de camping. Tijd om ook mijn bed eens op te zoeken. Morgen wacht een zware dag van 600 kilometer rijden naar Liechtenstein. Ik moet nog zien of dat gaat lukken.

Ohja, nog even wat anders. De kans is groot dat ik de laatste week van augustus wederom in Luxemburg bivakkeer. Alle hulp is dan welkom om te starten met het opruimen van de puinhopen van weer een zomerseizoen ;). Het een en ander hangt nog wel af mijn opleiding. Waarschijnlijk moet ik sowieso 2 dagen introductie volgen. Maargoed, soms moet je prioriteiten stellen hé ;)!

  • 09 Juli 2009 - 18:38

    Korne:

    He Dickie,

    Weer druk aan de travel dus :P Heb je zaterdag niet meer gezien onderweg :P Wij zijn ook wel wat later weggegaan ;)
    Laptop doet t dus nog? ;)

    Greetz

  • 09 Juli 2009 - 20:37

    Sophia:

    Nou, zeg! Zomaar vertrekken zonder ons even dag te zeggen. Onderweg had je best een bakkie kunnen komen doen.
    Inmiddels zijn onze plannen gewijzigd. Wij gaan de 27e naar Creysse(le Lot) in Frankrijk. We komen dus niet even aanwaaien, tenslotte doe jij dat ook niet. Geniet lekker van je trip, maar doe voorzichtig.
    Hie hebben ook allerlei ontwikkelingen plaatsgevonden, maar die mag ik niet hier te grabbel gooien. je hoort het tzt wel.
    groetjes Sophia

  • 09 Juli 2009 - 20:57

    EvelienS:

    Ok..de nieuwsgierigheid heeft het dus gewonnen! Misschien doe ik wel even een korte -andere-leespauze...
    Lees ik eerst dit en daarna de C'da-rest-van-verslagen :D Ghehe, maar toch een leuk verhaal!
    Enneh...Beierse Woud is gewoon het beste! ;)

    Volleyballen gaan we daar zeker doen iig!
    Whaha, en je vermeld niet eens even van je witte-prachtige-vel? Waar je tóch niets op had gezet? :p

    Nou, veel plezier nog!

  • 09 Juli 2009 - 21:16

    Mother:

    he gezellig weer een verhaal van je te lezen.khad je net een sms gestuurd en toen zag ik dit bericht.kben nieuwsgierig naar het vervolg.grtjs mama

  • 10 Juli 2009 - 08:54

    Maaike:

    Heej broertje,

    Je mist wel wat als wij op vakantie zijn hoor... :D

  • 10 Juli 2009 - 09:27

    Kathy:

    Hey Dirk Willem;-)

    Jaja, heb je verhaaltje gelezen! Wat leuk zeg!

    Je reist wat af;-)

    zie uit naar je volgende verhaaltje!

    Groetjes Kathy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk Willem

Van harte welkom op mijn waarbenjij.nu! Begonnen als een mooie mogelijkheid mij af te reageren van mijn belevenissen in Canada, is inmiddels een leuke weblog geworden over al mijn buitenlandse avonturen. En dat zijn er nog al wat. Van werken in Canada tot vakantiewerk in Tsjechie tot langs reizen in Amerika en Europa, al dan niet met de vrachtwagen. Amuseer je, en vergeet vooral niet een reactie achter te laten ;) Groetjes!

Actief sinds 25 Jan. 2008
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 74722

Voorgaande reizen:

01 Januari 2010 - 30 September 2010

Luxemburg

04 Juli 2009 - 31 Augustus 2009

Op de Europese Tour

12 Maart 2008 - 03 December 2008

Het Noord-Amerikaanse Continent

15 December 2010 - 30 November -0001

Werken in de wintersport

Landen bezocht: