Walsdorf, Luxemburg - Triesen, Liechtenstein - Reisverslag uit Triesen, Liechtenstein van Dirk Willem Kwant - WaarBenJij.nu Walsdorf, Luxemburg - Triesen, Liechtenstein - Reisverslag uit Triesen, Liechtenstein van Dirk Willem Kwant - WaarBenJij.nu

Walsdorf, Luxemburg - Triesen, Liechtenstein

Door: Dickie

Blijf op de hoogte en volg Dirk Willem

06 Juli 2009 | Liechtenstein, Triesen

Zoals gezegd stond vandaag de saaiste rit op het programma. Inmiddels heb ik door mijn parttime werkzaamheden al vele kilometers autobahn onder mij door gehad. Echt leuk is het nooit geworden. Er valt niet zo gek veel te zien op dat beton. Vandaar ook dat ik nog zoveel mogelijk door Luxemburg wilde gaan. Bij Echternach ben ik de grens over gegaan, na natuurlijk eerst de auto te hebben volgegooid met diesel. Goedkoper zal ik het namelijk niet krijgen de komende maanden. Via Trier, Karlsruhe, Stuttgart en Ulm ben ik afgezakt naar het zuiden, naar de Alpen!

De komende dagen hoop ik in de bergen te zitten. Het eerste gedeelte is inmiddels achter de rug. Bergen trekken me altijd weer. Ik kan eigenlijk niet beschrijven waarom, maar bergen zijn het gewoon helemaal. Al van verre zag ik de eerste Alpenreuzen.
Om gebruik te maken van de Oostenrijkse Autobahnen heb ik eerst nog maar even een vignetje gehaald. Want niet alleen vandaag zal ik door Oostenrijk heenkomen, maar vrijdag ook en heel misschien donderdag ook nog wel.

Vanaf vandaag kan ik ook weer een land op mijn lijstje afstrepen. Liechtenstein! Ik was er nog nooit geweest en vind het leuk om in zoveel mogelijk landen te zijn geweest. Eerlijk gezegd viel het me wel lichtelijk tegen. Misschien dat ik er teveel van had verwacht, maar eigenlijk ben ik vanaf de grens met Oostenrijk tot hier op de camping alleen nog maar de lintbebouwing heen gekomen. Ik heb nu een beetje het idee dat Liechtenstein gewoon een langgerekt dorp is, maar dat zal vast wel een beetje meevallen. Aangezien ik morgen niet zo’n heel veel kilometers op de planning heb staan ga ik morgen Liechtenstein nog even in, denk ik. Ik hoop in ieder geval dat ik morgen alles droog mee krijg. De lucht ziet er nu vrij dreigend uit. En zo heel veel vertrouwen heb ik toch ook weer niet in mijn tentje ;).

Overigens valt het alleen reizen me toch nog tegen. Ik had verwacht dat het prima te doen was. De vrijheid is er zeker. Maar de hele dag niemand om je heen hebben valt me toch zwaarder dan verwacht. Maargoed, even doorzetten natuurlijk. De vele mooie natuur waar ik doorheen mag rijden vergoed veel. Voor morgen staat er een route door Zwitserland op het programma. De hoogste bergpas is 2300 meter. Ik ben benieuwd of mijn autootje dat gaat trekken. Ach ’t gaat ook vast wel goed komen! ‘Geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt voor zijn eigen zorgen’ staat er immers in de Bijbel ;)!

  • 10 Juli 2009 - 20:14

    Sophia:

    he dicky.
    Kan me voorstellen dat met jezelf kletsen niet altijd meevalt. Jammer ook dat je al die mooie indrukken niet kunt delen. Zie het als een tijd van bezinning, denk nog eens aan alles wat je van tante Els en mw de Wolf hebt geleerd. (grapje)
    Doe voorzichtig en geniet ervan.

  • 10 Juli 2009 - 20:59

    EvelienS:

    Daaag =)

    Ga je nu elke dag een bericht plaatsen? Denk je dat ik niets te doen heb? :p Nee, hoor..ik lees ze graag! ;)
    Maareh...Zwitserland is zoo mooj! Oostenrijk vast ook wel, maar daar ben ik gweest toen ik nog een... 'minnie-mens' was! Ghehe.
    Maak maar veel foto's! Ik moet er toch nog heel veel zien, dus die paar van andere landen kunnen er ook nog wel bij! :D

    Nou, take care!

  • 11 Juli 2009 - 14:10

    Jacob:

    Hey Dickie, kerel. Weer op pad lees ik, al is het dit keer een stukkie dichterbij ;-) Ik dacht deze week nog, 'k zal em es een keer uitnodigen om te komen eten en een biertje te doen, maar dat moet dan maar eens als je weer terug bent. Goed dat je inmiddels een studie hebt gekozen btw! Kom maar eens langs als je d'r weer bent, kunnen we flink bijkletsen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk Willem

Van harte welkom op mijn waarbenjij.nu! Begonnen als een mooie mogelijkheid mij af te reageren van mijn belevenissen in Canada, is inmiddels een leuke weblog geworden over al mijn buitenlandse avonturen. En dat zijn er nog al wat. Van werken in Canada tot vakantiewerk in Tsjechie tot langs reizen in Amerika en Europa, al dan niet met de vrachtwagen. Amuseer je, en vergeet vooral niet een reactie achter te laten ;) Groetjes!

Actief sinds 25 Jan. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 74501

Voorgaande reizen:

01 Januari 2010 - 30 September 2010

Luxemburg

04 Juli 2009 - 31 Augustus 2009

Op de Europese Tour

12 Maart 2008 - 03 December 2008

Het Noord-Amerikaanse Continent

15 December 2010 - 30 November -0001

Werken in de wintersport

Landen bezocht: