In een woord: Geweldig! - Reisverslag uit Ten Boer, Nederland van Dirk Willem Kwant - WaarBenJij.nu In een woord: Geweldig! - Reisverslag uit Ten Boer, Nederland van Dirk Willem Kwant - WaarBenJij.nu

In een woord: Geweldig!

Door: Dickie

Blijf op de hoogte en volg Dirk Willem

31 Augustus 2009 | Nederland, Ten Boer

Vandaag, na 8 week en 2 dagen weer terug in Nederland. Nouja eigenlijk gisteren al

Vrijdagnacht heb ik erg slecht geslapen. Veel herinneringen die boven kwamen drijven. Waar bij kwam dat het heel erg koud was! Een nacht tegen het vriespunt aan. De zaterdag begon ik nog vol goede moed in een korte broek, maar dit was niet vol te houden, waardoor ik voor het eerst in 6 week de hele dag met een lange broek heb gelopen. Als het aan mij ligt niet voor herhaling vatbaar ;). Ik was van plan mijn handen uit de mouwen te gaan steken op de camping maar dat kwam er niet van. Eerst ben ik met Jan Maarten en Marja wezen winkelen in Ettelbruck. Ideaal, zo heb ik mijn beperkte garderobe kunnen uitbreiden voor de komende zomer.
Tegen een uur of 3 waren we pas weer terug, zodat er weinig tijd om wat te doen meer overbleef. De rest van de dag heb ik dan ook ingevuld met het eten van een heerlijk gekookte maaltijd en veel mooi bijzondere gesprekken. Ook al was ik er maar 2 dagen, ik heb gesprekstof gehad voor een week! Het was vast geen toeval dat ik nog even naar Luxemburg ben geweest. Het heeft me in ieder geval aan het denken gezet over bepaalde dingen, maar daarover meer zo.

De nacht naar zondag toe was weer donders koud, maar nu had ik gelukkig een extra deken, zodat het wakker worden beperkt bleef. De volgende ochtend scheen de zon gelukkig en heb ik de boel redelijk droog kunnen inpakken om vervolgens naar voren te rijden. Hier heb ik nog een mooi gesprek gehad met Jan Maarten en Marja. Maar ook hier kwam een eind aan en zo ben ik dan ook tegen 12uur weggereden. Denkstof genoeg in ieder geval.
Tegen een uur of 4 in de middag kwam ik aan in Houten bij mijn oom en tante om daar nog even een kerkdienst mee te pikken. Na nog een intensieve avond was het weer half 12 dat ik in bed lag. Morgen wachtte de laatste etappe naar huis…

Deze etappe liep gesmeerd. Nu zul je denken… naar huis? Moet jij niet eens naar school? Jah, dat klopt… maar ik heb op het laatste moment nog besloten me af te melden voor de studie HBO Toerisme in Deventer.
Ik heb deze vakantie veel geleerd, zowel op persoonlijk vlak als in mijn relatie met God. Tevens heb ik veel gesprekken mogen hebben. Ik heb eindelijk het idee een echt doel te mogen hebben in mijn leven. Een runnen van een soort van Camping Letni Den. Natuurlijk niet hetzelfde. Dat kan ook niet. En dat moet ik ook niet willen. Maar het lijkt mij geweldig om ook zo’n soort plaats te creëren, waar mensen niet alleen tot rust komen maar waar ze ook verder kunnen komen. Afijn, ik heb hier zo mijn ideeën over, maar dat is teveel om nu hier te plaatsen. Een feit is wel dat een MBO opleiding meer aansluit bij mijn levensdoel dan een HBO opleiding. Ik heb dan ook besloten om MBO te gaan volgen in Zwolle. Wel in de toerismesector natuurlijk.

Ik kan terugkijken op 8 geweldige weken in Tsjechie. Ik had niet gedacht ooit over Canada heen te komen, maar het is deze weken toch gelukt! Niet alleen door het werk, maar juist door de mensen en door God. Woorden komen eigenlijk tekort voor met name de laatste weken.

Daarom brei ik er met deze woorden ook maar een eind aan!

  • 02 September 2009 - 06:21

    Korné:

    Alweer niet naar school?:P Jij weet ook niet wat je wil ;) Maar je hebt een mooie tijd gehad zo te lezen!

  • 16 Maart 2010 - 20:02

    EvelienS:

    Af en toe klinken de EH-invloeden nog een beetje door ;)
    Maar over Canada heenkomen, hmm... dat doet mij zeer :)
    Take Care!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk Willem

Van harte welkom op mijn waarbenjij.nu! Begonnen als een mooie mogelijkheid mij af te reageren van mijn belevenissen in Canada, is inmiddels een leuke weblog geworden over al mijn buitenlandse avonturen. En dat zijn er nog al wat. Van werken in Canada tot vakantiewerk in Tsjechie tot langs reizen in Amerika en Europa, al dan niet met de vrachtwagen. Amuseer je, en vergeet vooral niet een reactie achter te laten ;) Groetjes!

Actief sinds 25 Jan. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 74722

Voorgaande reizen:

01 Januari 2010 - 30 September 2010

Luxemburg

04 Juli 2009 - 31 Augustus 2009

Op de Europese Tour

12 Maart 2008 - 03 December 2008

Het Noord-Amerikaanse Continent

15 December 2010 - 30 November -0001

Werken in de wintersport

Landen bezocht: